NybaktMamma - Møteplassen
  Kontrollpanel | Registrer deg! | Kalender | Medlemmer | FAQ | Søk | Ny! Chat | Forside  
NybaktMamma - Møteplassen NybaktMamma - M�teplassen > Diskusjoner > Vi som har et barn for lite > Historien om go`jenta mi... (langt)
Sider (3): [1] 2 3 »     Forrige diskusjon   Neste Diskusjon
Forfatter
Diskusjon Legg inn et svar på denne meldingen    Legg inn ny diskusjon
nre
Juniormedlem

Registert: Mar 2002
Bosted: Elverum
Meldinger: 17

Historien om go`jenta mi... (langt)

Hei.
Jeg er ny inne p� disse sidene, h�rer egentlig til inne p� SG, men f�ler ogs� at jeg har litt tilh�rlighet her ogs�. Har tittet innom disse sidene fra tid til annen. Har n� lyst til � dele min historie med dere...

Den 4. desember 1997 f�dte jeg ei nydelig liten jente. F�dte noen dager over termin. I 18 timer p�gikk f�dselen, og n�r midnatt fikk jeg endelig holde min deilige baby. Vi la oss til � sove med en gang, og tidlig morgnenen etter, ammet jeg henne litt, s� sovnet vi igjen. Etter en stund ble vi vekket av en jordmor som ville ta henne med for at legen skulle se p� henne. Hun syntes at hun hadde s� m�rk farge... Hun kom tilbake med henne etter en stund. Legen s� ikke noe feil. En annen lege kom, for denne jordmora ga seg ikke. Jeg ble med og s� p� han unders�ke dattra mi, men heller ikke han kunne finne at noe var feil. Men de skulle gj�re grundigere unders�kelser, og de trillet henne inn p� intensiven for nyf�dte. Etter en stund kom faren til tulla mi (er ikke sammen md han lenger) p� bes�k. Vi satt en stund og visste ingen ting. S� ble vi hentet inn p� et rom. Der satt det en lege og ei sykes�ster. Hun sa: det ser ut til at hun ikke kommer til � overleve! Ogs� lo hun littt (!!!) Det var kanskje nerv�s latter, men jeg reagerte kraftig p� det da. Og hun hadde ikke sagt i forveien HVA som var galt med henne. Og hvorfor kunne ikke legen si dette?
De sa etter hvert at hun hadde en alvorlig hjertefeil. Hadde kun venstresiden av hjertet, og manglet h�yresiden. Vi fikk se henne f�r hun skulle bli fraktet itl Riksen. Da var de igang med hjertemassasje og gjenopplivning. Hun ble lagt i kuv�se og respirator, og dratt avg�rde. Vi m�tte dra etter i bil selv. P� riksen ble vi presset p� med d�p og prest i ett kj�r. "Ta masse bilder" sa de hele tiden. M�tte ringe til familie og venne, s� de alle fikk se henne i live. (Jeg gr�ter n� n�r jeg skriver dettte, s� vonde minner )
Dagen etter gjennomgikk hun sin f�rste hjerteoperasjon. Den gikk bra, og etter tre uker p� overv�king, fikk vi dra hjem p� perm til jul. Det ble mye sykehusopphold og nye operasjoner de neste to �rene. Ikke ville hun spise heller, s� mye strev ble det. Ogs� ble det slutt med typen etter 6 mnd, s� jeg ble alene med henne. Men jeg elsket hver dag av det. Klagde aldri p� hvor t�ft det var. Jeg ville bare at det skulle vare!!
S� skulle hun ha sin tredje og siste operasjon etter to �r. Hun var "frisk" utad og like oppeg�ende som alle andre barn, og man glemte at hun ikke var det. Trodde at denne operasjonen ville gj�re alt bra, men det gjorde den ikke. 5. desember 1999, 2 �r og en dag gammel d�de hun p� sykehuset. Lungene ble fyllt med vann, pga kroppen henes ikke klarte den store p�kjenningen.
De siste ti monuttene st�r helt klart for meg: Vi fikk beskjed om � komme ned til legen, han sa at hun kom til � d� i l�pet av ettermiddagen. Da hadde jeg v�rt hos henne bare en time f�r, og f�tt beskjed om at alt s� bra ut... Jeg tror jeg besvimte et par sekunder. Jeg gr�t, og ba p� mine kn�r om at de ikke m�tte gi opp, at de m�tte pr�ve noe annet. Men kald utad som leger er, sa han at det ikke var noe � gj�re. S� h�rte jeg noen rope: "N� m� du komme, hun er d�d!" Jeg l�p inn i rommet ved siden av der hun l�. De hadde skrudd av monitoren s� jeg ikke skulle h�re ulinga, sa de. De sa at hun var d�d allerede. Jeg holdt rundt henne en stund, s� m�tte jeg g� ut. De ville ta av henne alle ledninger og dren, og sy henne igjen.
S� fikk jeg tilbringe de neste 10 timene med henne. Jeg vasket og stelte henne. Kledde p� henne kjolen som hun hadde f�tt i bursdagsgave dagen f�r, og luktet p� henne. Jeg ELSKET � bare lukte p� henne!! Jeg kjente at hun forsvant mer og mer, ettersom hun ble kaldere.Senere p� dagen, sa en av sykes�strene at hun ikke hadde v�rt d�d da jeg holdt henne likevel..(...) Vet ikke om jeg er glad eller sint for det.. Skj�nner ikke hvorfor de sa at hun var det da, men... S� kom begravelsesbilen og kj�rte henne hjem. Kj�rte etter henne i to lange timer.
Hun ble lagt p� sykehuset, og jeg bes�kte henne hver dag. Det var s� godt � f� tilbringe disse siste dagene med henne, selv om hun var d�d! Jeg skiftet til favorittkjolen hennes og hattt. S� la jeg henne i kista. Oppi la jeg leker og bilder og kort fra familien. S� kj�rte jeg henne selv til kirka.Begravelsen var nydelig. jeg ville gj�re alt selv, uansett hvor vanskelig det var. Jeg greide � ta meg sammen en uke, tenkte at jeg heller kunne knekke sammen etter p�. Det var nok tid til det da. Ville ikke kaste bort tiden n�. Spilte sanger fra Celine Dion, Bette Midler og Jewel i kirka, det var sterkt! S� bar jeg kista selv til grava, og senkte henne nedi.
Gravsteinen har et dikt p� seg som jeg har skrevet til henne, og det er et nydelig bilde av henne p� den. Siden av blomstene , er det leker og endel kort fra folk som kommer innom. Det er s� vakkert og fredfyllt der om sommeren. Da sitter jeg der i timesvis, og synger til henne og gr�ter. Og jeg ber til Gud, om � v�r s� snll la dette v�re en vond dr�m!!!
Jeg savner henne s� utrolig mye! Det er n� 2 �r 3 mnd og 21 dager siden hun d�de, og det blir ikke noe bedre. Hverdagen g�r sin gang, for det m� den jo. Men savnet blir st�rre og st�rre for hver dag som g�r! N� har jeg funnet meg verdens beste mann, og vi pr�ver n� � bli gravid. Ikke for � erstatte henne, men jeg savner � v�re mor. Det er det beste i hele verden! Har pr�vd i 1 1/2 �r n�, og det skjer ikke noe. Det gj�r savnet enda sterkere. Men vi skal nok greie det en dag. Har v�rt p� div. unders�kelser, og det finnes ikke noe galt med noen av oss. S� det er bare � h�pe p� det beste.

Dette ble litt langt, og likevel har jeg kortet ned historien en del. Ville s� gjerne dele denne med noen. Har g�tt b�de til samtale p� sykehuset, og er med i foreningen "Vi som har et barn for lite", men det er ingen i min situasjon der. Alle har mistet sine barn i abort eller d�df�dsel. Ingen har MINNER fra livet med barnet sitt. Savner noen � dele erfaringer med der. Er det noen her inne som har opplevd noe lignendes? Da mener jeg ikke at dere som har mistet tidlig, ikke kan ha samme sorgen, men det blir likevel anderledes, synes jeg..

Klem, Nre

(ser at det er en del skrive-leifer, men orker ikke � rette p� det)

Sist redigert av nre den 26-03-2002 klokka 13:11

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 26-03-2002 12:03
nre er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til nre Klikk her for å sende nre en Privat Melding! Finn flere meldinger fra nre Legg nre på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
TillyT
Seniormedlem

Registert: Nov 2001
Bosted:
Meldinger: 322

S� forferdelig trist. Sitter her med masse t�rer i �ynene.
Forst�r veldig godt at du savner noen � dele sorgene med. Noen som har opplevd det samme som vet hvordan du har det.

�nsker deg lykke til videre og sender deg mange

__________________
Klem Tilly T & Tuva (f�dt 30. nov. 2001)

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 26-03-2002 12:28
TillyT er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til TillyT Klikk her for å sende TillyT en Privat Melding! Finn flere meldinger fra TillyT Legg TillyT på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Stini
Medlem

Registert: Nov 2001
Bosted: Stavanger
Meldinger: 67

Kj�re NRE

For en sterk historie du forteller. Jeg gr�ter med deg.
For ei sterk og flott jente du hadde.
S� urettferdig og trist at du mistet henne.
Som meg h�rer du til her inne. Vi er mamma begge to.. bare uten barn.
Det kan ikke ha v�rt lett � m�tte g� igjennom dette alene.
Ingen burde oppleve noe slik, jeg h�per at du har det s� bra som du kan..
Jeg vil bare si at jeg f�ler med deg..

mange, mange klemmer fra moren til
Selma

__________________
Stini &
Tomine (F: 22.08.02)
& engelen Selma

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 26-03-2002 13:14
Stini er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Stini Klikk her for å sende Stini en Privat Melding! Finn flere meldinger fra Stini Legg Stini på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
N�vva
Medlem

Registert: Nov 2001
Bosted: Det blide s�r
Meldinger: 95

Kj�re Nre.
Det var en ufattelig trist historie, t�rene renner for deg og den tapre jenta di. Lykke til videre, og jeg h�per du snart lykkes med to bl�.
fra meg.

__________________
N�vva og Gullklumpen (F�dt i juli 01)

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 26-03-2002 21:37
Nøvva er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Nøvva Klikk her for å sende Nøvva en Privat Melding! Finn flere meldinger fra Nøvva Legg Nøvva på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Jentemamma
�resmedlem

Registert: Dec 2001
Bosted: Hjemme
Meldinger: 2516

�nsker bare � sende over mange varme

T�ft � lese innlegget ditt, takk for at du delte det med oss.

__________________
Jentemamsen og Snuppelura (17 mnd)
Hjemmeside Oppdatert 12 sept.

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 26-03-2002 22:18
Jentemamma er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Jentemamma Klikk her for å sende Jentemamma en Privat Melding! Besøk hjemmesiden til Jentemamma! Finn flere meldinger fra Jentemamma Legg Jentemamma på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Lois
Medlem

Registert: Feb 2002
Bosted: skien
Meldinger: 208

Livet er s� urettferdig mot noen,

og jeg ble helt skjelven n�r jeg leste det du skrev....Det er skikkelig t�ft av deg � dele historien med oss,og det gir oss en p�minnelse om at barna har vi bare til l�ns...


store klemmer fra oss

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 27-03-2002 02:07
Lois er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Lois Klikk her for å sende Lois en Privat Melding! Besøk hjemmesiden til Lois! Finn flere meldinger fra Lois Legg Lois på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Eirin
Seniormedlem

Registert: Nov 2001
Bosted: Troms�
Meldinger: 718

Kj�re deg.
Takk for at du delte historien om gojenta di med oss. Det er s� grusomt urettferdig. Tenker masse p� deg og den lille jenta di.

__________________

Klem fra
Eirin og Marie (oktober 2001)

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 27-03-2002 04:52
Eirin er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Eirin Klikk her for å sende Eirin en Privat Melding! Finn flere meldinger fra Eirin Legg Eirin på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Helene
Seniormedlem

Registert: Nov 2001
Bosted: B�rum
Meldinger: 295

Takk for at du skrev!!

Jeg ogs� ble sittende � gr�te da jeg leste historien din. Det er min store skrekk at noe skulle skje med Elisabeth.

Masse klemmer til deg, og �nsker deg hjertelig til lykke med � f� to bl� igjen!!!


__________________
Klem fra Helene & Elisabeth (16 juni 2001)

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 27-03-2002 20:10
Helene er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Helene Klikk her for å sende Helene en Privat Melding! Besøk hjemmesiden til Helene! Finn flere meldinger fra Helene Legg Helene på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Linnea
Seniormedlem

Registert: Nov 2001
Bosted: M�re og Romsdal
Meldinger: 327

Takk for at du ville dele dette med oss. Utrolig sterkt. Greier ikke � stoppe � gr�te. For en tragedie. Hun var sterk, den lille jenta di. Du m� ogs� v�re sterk. H�per det vil g� bedre med deg. Tenker p� deg

__________________
Linnea og Emil Andr� (20.05.01)

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 28-03-2002 01:00
Linnea er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til Linnea Klikk her for å sende Linnea en Privat Melding! Finn flere meldinger fra Linnea Legg Linnea på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
siludvig
�resmedlem - Moderator

Registert: Nov 2001
Bosted: Et lite r�dt hus
Meldinger: 2141

Vet ikke hva jeg skal si
S� jeg sender bare over .

__________________
Siludvig 28 �r, Ida 9 �r, Aleksander 4 �r, og Silje 1 �r

Innrapporter denne meldingen til en moderator | IP: Loggført

Old Post 28-03-2002 06:11
siludvig er ikke online nå Klikk her for å se brukerprofilen til siludvig Klikk her for å sende siludvig en Privat Melding! Finn flere meldinger fra siludvig Legg siludvig på din venneliste Rediger/Slett melding Svar m/sitat
Alle klokkeslett er GMT. Klokka er nå 02:22. Legg inn et svar på denne meldingen    Legg inn ny diskusjon
Sider (3): [1] 2 3 »   Forrige Diskusjon   Neste Diskusjon
Vis for utskrift | Send siden på E-post | Abonner på denne diskusjonen

Forumhopp:
 

Forumregler:
Du kan not lage nye diskusjoner
Du kan not legge inn svar
Du kan not bruke vedlegg
Du kan not redigere egne meldinger
HTML-kode er Av
vB code er P�
Smilies er P�
[IMG] tagg er Av
 

< Kontakt oss - NybaktMamma >

Powered by: vBulletin Version 2.2.5
Copyright ©2000, 2001, Jelsoft Enterprises Limited.
Alt innhold �2001-2002 NybaktMamma.com

Juridiske merknader | Vilkår for bruk av Møteplassen