Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Barselgrupper > Mars
Brukernavn
Passord
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

   

Svar
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 20-07-2004, 21:37   #1
Barbapappa
Medlem
 
Barbapappas avatar
 
Ble medlem: May 2004
Sted: Trondheim, schjø !
Meldinger: 173
Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.
hyper Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Vi har kjøpt oss bil

Med fare for å pådra meg røde prikker av misunnelse må jeg bare få si det.... Etter mange års (!) vurdering/fundering kom vi omsider til at det ikke lengre var trygt nok for lille Hedda å kjøre rundt i den urgamle (Skr)Opelen mer. Den er jo laget av papp og i en eventuell kollisjon ligger vi dårlig an alle mann.

Vi har tatt skrittet fullt ut å investert i en kliss ny Volvo v50. Det var ikke billig, men du-all-verden så gøy det er å svi av SÅ mye penger !

Kanskje vi begynner å bli vel etablert, Volvo og greier, men ny bil er ny bil....DETTA ER GØY !! Synes den er temmelig stilig, jeg !
Hedda kosa seg stort på prøveturen.
... Jeg fikk viljen min og fikk med lydanlegg med 8 (!!!) høyttalere.. Bare så synd at jeg ikke kan spille høyt når Hedda er med... Hvis det ikke er Kaptein Sabeltann eller Smurfene eller noe, da.

Et lite minus... Vi får den ikke før i oktober. Har aldri gledet meg sånn til senhøsten, jeg !

Her er et par bilder av familieraketten.



__________________

Barbapappa er pålogget nå   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 21:40   #2
Hegemoren
Supermedlem
 
Hegemorens avatar
 
Ble medlem: Mar 2004
Sted: 1 mil vest for Bergen Sentrum
Meldinger: 1.242
Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

WOW!!!
Den var knalltøff.. hvilken farge og hvilket interiør har dere valgt?
Volvo er jo absolutt en av drømmebilene da Jeg er stooor fan av XC90 jeg da, men den er IHVERTFALL ikke billig
__________________
HEGEMOREN OG MARTE, FØDT 4. MARS 2004.




Hegemoren er logget av   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 21:44   #3
*Trulte*
Supermedlem
 
*Trulte*s avatar
 
Ble medlem: Mar 2004
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 715
*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.*Trulte* har mye å være stolt av.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Åhhhh,bare litt misunnelig da!!
Knallstilig bil. Likte fargen på det nederste bildet
__________________
Mammaen til lille Kasper født 17/03/04



*Trulte* er logget av   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 21:45   #4
Barbapappa
Medlem
 
Barbapappas avatar
 
Ble medlem: May 2004
Sted: Trondheim, schjø !
Meldinger: 173
Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Fargen er Mistralgrønn (en blanding mellom grå og grønn... kanskje...) det er den fargen på deet øverste bildet...

Interiøret er beige og grått.. Kanskje litt lyst med tanke på småttiser i baksetet, men vi får legge over setetrekk eller noe.. Uansett er det jo en bruksgjenstand som vi skal ha i mange år, og at det vises at den er brukt etterhvert må vi jo regne med !

XC90 er jo favoritten, men til en pris som starter på over 600.000 er det ikke tema når vi i tillegg kjøpte nytt hus i fjor...

Som plaster på såret kan jeg jo nevne at V50 ikke er så ulik XC90 designmessig. Den har mange detaljer fra XC90-serien !
__________________


Sist redigert av Barbapappa den 20-07-2004 kl 21:48.
Barbapappa er pålogget nå   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 21:50   #5
Hegemoren
Supermedlem
 
Hegemorens avatar
 
Ble medlem: Mar 2004
Sted: 1 mil vest for Bergen Sentrum
Meldinger: 1.242
Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Sitat:
Opprinnelig melding av Barbapappa:
Fargen er Mistralgrønn (en blanding mellom grå og grønn... kanskje...) det er den fargen på deet øverste bildet...

Interiøret er beige og grått.. Kanskje litt lyst med tanke på småttiser i baksetet, men vi får legge over setetrekk eller noe.. Uansett er det jo en bruksgjenstand som vi skal ha i mange år, og at det vises at den er brukt etterhvert må vi jo regne med !

XC90 er jo favoritten, men til en pris som starter på over 600.000 er det ikke tema når vi i tillegg kjøpte nytt hus i fjor...
Bilen hørtes kjempetøff ut!!

XC90 er ikke tema her heller, flyttet inn i nytt hus i fjor vi også.. Og med 2 biler så har vi nok av utgifter ja
__________________
HEGEMOREN OG MARTE, FØDT 4. MARS 2004.




Hegemoren er logget av   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 22:10   #6
Lillemilla
Medlem
 
Lillemillas avatar
 
Ble medlem: Jan 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 389
Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.Lillemilla er fantastisk mot andre.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

WOW!!!

Det er akkurat det vi drømmer om også, å bytte ut vår trofaste gamle toyota (Den HAR automatgir, alufelger og bra stereoanlegg da) med en ny/nesten ny stasjonsvogn!!

Må si jeg nesten ga deg en rød prikk fordi jeg var supermisunnelig, men som det gode mennesket jeg er unner jeg dere denne Volvoen!

Volvo er ihvertfall en supersikker bil, så det var et godt bytte mot pappbilen deres.

Lykke til med doningen og husk på å ikke kjøre fortere fordi bilen er nyere, da forsvinner sikkerhetsgevinsten!

(Lån deg heller en flystripe til å teste hva den er god for når småen og mamsen ikke er med)
__________________
Lillemilla og Sofie Emilie f: 10 mars 2004

"spise litt-se på mamma-SE på meg da mamma-Hvis jeg smiler, ser du på meg da?-Åååh, mamma jeg smiler jo, se da, se da!!-DER, der så du på meg ja-Hvor er maten???"

Lillemilla er logget av   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 22:13   #7
Barbapappa
Medlem
 
Barbapappas avatar
 
Ble medlem: May 2004
Sted: Trondheim, schjø !
Meldinger: 173
Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Den har ikke såå kraftig motor, asså.
Så det går nok ikke an å fly laft med den, men den går nok fort nok, tenker jeg. Må jo fortsette å holde mitt gode forsett om å begynne å oppføre meg og holde fartsgrensene i trafikken.
__________________

Barbapappa er pålogget nå   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 22:28   #8
Barbapappa
Medlem
 
Barbapappas avatar
 
Ble medlem: May 2004
Sted: Trondheim, schjø !
Meldinger: 173
Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.Barbapappa er som en lysfontene.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Sitat:
Opprinnelig melding av Hegemoren:
Bilen hørtes kjempetøff ut!!

XC90 er ikke tema her heller, flyttet inn i nytt hus i fjor vi også.. Og med 2 biler så har vi nok av utgifter ja
To biler.... Det er overdådig luksus, det...
__________________

Barbapappa er pålogget nå   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 22:35   #9
lil' c
Veteranmedlem
 
lil' cs avatar
 
Ble medlem: Dec 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4.260
lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.lil' c har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Åh grattis!!
Vi har ikke bil vi og ingen av oss har lappen heller da så, men missunelig, huh ? Jeg?
Stilig var den ja!! Noe sånnt kanskje jeg skal ha og, vet ikke hvor stor den er.

Men hadde jeg vunnet mange millioner i lotto skulle fått lappen også skulle vi hatt bil, en med stor plass i baksetet og bagasje rommet, må jo ha plass til bakovervendte seter til en 3-4 år og samtidig voksne baki der og ha plass til barnevogner og reisesenger og koferter osv.
Dærsken, familiebiler nå til dags krever mye plass!
Også skulle jeg hatt skikkelig annlegg og ac ja!
Vil ha svart bil jeg da.
__________________
- lil' c og Sophie Emilie , f. 30.11.03 kl. 1.30, 10 uker for tidlig, 1220g. og 40cm.



Er også samboer med teh her inne



lil' c er logget av   Svar med sitering
Old 20-07-2004, 22:36   #10
Hegemoren
Supermedlem
 
Hegemorens avatar
 
Ble medlem: Mar 2004
Sted: 1 mil vest for Bergen Sentrum
Meldinger: 1.242
Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.Hegemoren har mye å være stolt av.
Sv: Vi har kjøpt oss ny familierakett ....

Sitat:
Opprinnelig melding av Barbapappa:
To biler.... Det er overdådig luksus, det...
Jeg klager ikke, absolutt ikke..
Men konebilen er en Skoda Fabia Stasjonsvogn, kjøpt ny i juli i fjor. bilen er en splitter ny Toyota Landcruiser (fikk den på lørdag faktisk)..
Det burde jo være meg og lille frøken Marte som kjørte den, ikke sant?

Men det er så enkelt som at han har varebil registrert på firmaet sitt og da koster det faktisk nesten det samme.. UTROLIG nok
__________________
HEGEMOREN OG MARTE, FØDT 4. MARS 2004.




Hegemoren er logget av   Svar med sitering
Svar


Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp



Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 19:52.

 

Powered by: vBulletin Version 3.0.1,
Copyright ©2000 - 2004, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2004 NybaktMamma.com
Sidene driftes av KlemBrandt AS.
Vilkår for bruk av Møteplassen