Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Spørsmål fra SnartMammaer
Brukernavn
Passord


Svar
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 05-10-2004, 15:45   #1
Nennemor
Æresmedlem
 
Nennemors avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 30.083
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Jeg var på kontroll på sykehuset i dag. Litt høyt blodtrykk igjen, men ellers var alt greit med meg og babyen på CTG-testen. UL viste at alt står bra til, men at det nå nesten er tomt for fostervann i magen og legen bestemte derfor at nå er det på tide å få lillebror ut!

Jeg spurte om "nå" betydde med én gang eller for eksempel i morgen og hun sa at vi godt kunne vente til i morgen sånn at jeg fikk pakket med meg tingene mine og fikk ordnet praktiske ting. Det var ikke akutt, men det var på tide nå.

Jeg forsikret meg om at jeg ikke skulle komme i morgen og møte en annen lege som var uenig med henne og så bli sendt hjem igjen, men da flirte hun og sa: "Jeg er så gammel at det ikke er noen som tør å protestere på det jeg har sagt!". Jeg tror nok egentlig det er et snev av sannhet i det, det er ei steintøff dame!

Det eneste som kan forsinke igangsettingen er hvis det skulle komme inn et busslast med fødende i morgen, for da har de ikke tid til meg akkurat da. Det synes jeg var beroligende, både fordi det sier at ikke ting er noe akutt med lillebror og fordi jeg vet at hvis jeg blir satt igang så har de tid til å følge meg opp.

Hun har røsket ganske så grundig i meg, så for alt jeg vet kan fødselen starte naturlig i løpet av ettermiddagen/kvelden/natten.

Jeg laget avtale med jordmor og først ville hun finne et rom til meg slik at jeg skulle bli lagt inn i kveld, men jeg spurte om å få sove hjemme og det fikk jeg lov til. Jeg skal møte på sykehuset halv ni i morgen tidlig og jeg fikk klar beskjed om å pakke med meg alt jeg trenger for jeg blir på sykehuset til barnet er ute. Så nå er det ingen tvil! I løpet av kun kort tid blir jeg trebarnsmamma.

Spørsmålet mitt er da etter en veldig lang innledning: Dere som har blitt satt i gang, gjør det mer vondt enn å føde spontant?
__________________
Nennemor, Elise, (f. juli-99) Eirik (f.mars-02) og Lars (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 15:54   #2
Søs
Veteranmedlem
 
Søss avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 4.100
Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.Søs har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Ble helt rørt av å lese innlegget ditt jeg!

Håper busslassen ikke kommer og dere får treffe den lille

Eller at det skjer i natt

Fikk aldri fullført min første fødsel(hastesnitt)

Den andre ble jeg igangsatt på, riene kom med fort, 2 timer etter...og førte ikke frem...men iom at jeg hadde hastesnitt første gangen, fikk jeg bar modningsgel, og så noe sterkere dag 2..Aner ikke...

Men tror du får noe annet om du har hatt normale fødsler før.

Så jeg kunne egentlig ikke svar deg da, men måtte bare inn og ønske deg LYKKE TIL!
__________________
Bollis født :

Samt verdens beste Snuppe Juli 01

"Three horns don't play with longnecks,but they always play with Cera"
Søs er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 15:55   #3
Cazandra
Æresmedlem
 
Cazandras avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 12.875
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.
Send a message via MSN to Cazandra
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Jeg sitter og tuter litt, jeg.
I morgen kommer lillebror!
Lykke til.
Sove godt og kose deg den siste dagen med magen.
__________________
Livet sørger alltid for å være i balanse.
Når det går ned ett sted, går det opp et annet.

Sarah Elise Juli 2001 & Jonas Mars 2003

23+3
Bitteliten ventes 12.Mars 2006

Cazandra er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 15:59   #4
maribo
Seniormedlem
 
maribos avatar
 
Ble medlem: Apr 2002
Sted: Orkdal
Meldinger: 2.717
maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.maribo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Lykke til med fødselen!!! Spennende!
__________________
Hege-00 , Marte-02 og maribo + en neste år
maribo er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:08   #5
Nelle
VIP-Medlem
 
Nelles avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 5.033
Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.Nelle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Endelig Nennemor.

Fødsler som settes i gang kan i noen tilfeller medføre vonde rier ja men vi får krysse fingrer for at dette ikke skjer med deg og at noe er på gang

http://www.netbaby.net/show.asp?ID=80

http://www.google.no/search?hl=no&i...C3%B8dsel&meta=

Ønsker deg all mulig lykke til og at du får en flott fødsel
__________________
Nelle "lillegull"
Nelle er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:16   #6
morgana
Supermedlem
 
Ble medlem: Nov 2002
Sted: på landet
Meldinger: 919
morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.morgana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Vil også ønske deg lykke til! Både Mmmaen min og det ene tantebarnet mitt er født den 6 oktober, så dette er en god dag å føde på!!
__________________
morgana Nå er det snart jul gitt!


morgana er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:25   #7
Kathinka
Veteranmedlem
 
Kathinkas avatar
 
Ble medlem: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 4.467
Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.Kathinka har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Tenk at lillebror kommer i morgen!!

Har ikke blitt satt igang selv helt fra starten av, men jeg fikk satt drypp under fødselen med Oliver pga ueffektive rier.
Når jeg sammligner de riene med de jeg hadde under Elias fødsel, så var de nok hakket hardere, men desto mer effektive.

Det kommer til å gå så bra!!

Lykke til vennen, gleder oss til å høre fra deg når du er vel hjemme igjen!
__________________
Kathinka er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:48   #8
Bente
Hjelpeadmin.
 
Bentes avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Sted: Sørlandet.
Meldinger: 37.042
Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.Bente har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Jeg er en av dem som opplevde en vond fødsel pga jeg ble satt i gang.
Jeg var ikke moden i det hele tatt, og fikk 3 modningspiller før det hele begynte, og åpningstiden ble ille, og riene var vonde og gjorde ikke noe nytte av seg.

Jordmødrene sa da at det var enten eller, noen ganger ble fødselen lang, men noen ganger ble den også kjapp og grei.

Så om du er moden, så tror jeg dette går kjempebra.

Masse lykke til.

Kommer til å tenke masse på deg.
__________________

Bente er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:51   #9
Maximillia
VIP-Medlem
 
Maximillias avatar
 
Ble medlem: Dec 2001
Meldinger: 9.091
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Jeg ble jo satt i gang da jeg fikk Even (av ca. samme grunner) og jeg syns ikke fødselen var verre. Smertene startet litt bråere, men ikke vondere eller verre alt i alt. Jeg ble satt i gang ca. 2 uker før tiden og det var veldig lite modent.

Lykke, lykke til!!! Tenk nå har du straks lillebror ute!
Maximillia er logget av   Svar med sitering
Old 05-10-2004, 16:52   #10
Athiqa
Æresmedlem - Moderator
 
Athiqas avatar
 
Ble medlem: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13.511
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lillebror kommer i morgen! Igangsettingsspørsmål.

Jeg har jo ikke blitt satt igang selv, men jeg har hørt at mange sier at igangsatte rier kan være litt mer vonde enn vanlige ja. De er jo ofte mer effektive, så det sier seg selv.

Men jeg er sikker på at det går flott for deg fordet om Nennemor!
Høres forresten ut som ei skikkelig tøff jordmor!

Lykke til, jeg venter spent på oppdatering!
__________________
Jonatan født 3 Oktober 2003,
og en bitteliten spire ventet i begynnelsen av Mai 2006




Athiqa er pålogget nå   Svar med sitering
Svar


Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Annonser:

Få DIN tekstannonse her!
1 dag - ca 35 NOK
3 dager - ca 65 NOK
7 dager - ca 130 NOK
30 dager - ca 455 NOK
1 USD=ca NOK 6.50
Selvbetjening gir lave priser. De fleste annonser blir godkjent, med mindre de er direkte konkurrerende eller anses som støtende.


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 20:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.7,
Copyright ©2000 - 2005, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2005 NybaktMamma.com
Sidene driftes av KlemBrandt AS.
Vilkår for bruk av Møteplassen