Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Brukernavn
Passord

Svar
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2005, 08:28   #1
Impala
Seniormedlem
 
Impalas avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Asker
Meldinger: 1.797
Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.
OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Dette trenger du:


Ca. 450 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet
2,5 dl melis
ca 3,5 dl piska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Jeg har vært overalt for å prøve å finne! Jeg har brukt Menkomel Whipping i stedet, men du kan også bruke helt vanlig kremfløte)
2,5 spiseskjeer sukker
1 pose sjokolademousse Toro
3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)



1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.



Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!



La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!



Enjoy!

Impala
__________________
__________________



til Julie (juni 2001) og Martin (september 2004)



Sist redigert av Impala den 05-08-2005 kl 09:30.
Impala is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 08:44   #2
Bee
Supermedlem
 
Bees avatar
 
Ble medlem: Oct 2003
Bosted: Bergen
Meldinger: 1.427
Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.Bee har mye å være stolt av.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Mmmmmm..... Den hørtes himmelsk ut! Må prøves!

Så flott oppskrift, med bilder og greier!
__________________
Gullungene mine født des-03 og mai-06
Bee is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 08:48   #3
Gunders
Medlem
 
Gunderss avatar
 
Ble medlem: Mar 2005
Bosted: Bergen
Meldinger: 427
Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Hvor får man tak i Oreo Cookies i Norge???
__________________
Gunders is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 08:51   #4
Impala
Seniormedlem
 
Impalas avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Asker
Meldinger: 1.797
Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.Impala har mye å være stolt av.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Sitat:
Opprinnelig melding av Gunders:
Hvor får man tak i Oreo Cookies i Norge???

Jeg har funnet det på Ultra, og vet det finnes på Deli de Luca butikker i Oslo.
Det kan kanskje være vanskelig å finne i store deler av landet desverre...

Impala
__________________



til Julie (juni 2001) og Martin (september 2004)


Impala is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 08:56   #5
Gunders
Medlem
 
Gunderss avatar
 
Ble medlem: Mar 2005
Bosted: Bergen
Meldinger: 427
Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.Gunders er som en lysfontene.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Sitat:
Opprinnelig melding av Impala:
Jeg har funnet det på Ultra, og vet det finnes på Deli de Luca butikker i Oslo.
Det kan kanskje være vanskelig å finne i store deler av landet desverre...

Impala
Får gå på Oreos-jakt en av dagene jeg da!
__________________
Gunders is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 09:15   #6
Babyboo
Supermedlem
 
Babyboos avatar
 
Ble medlem: Jan 2004
Bosted: Ski
Meldinger: 721
Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.Babyboo har mye å være stolt av.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Sitat:
Opprinnelig melding av Gunders:
Får gå på Oreos-jakt en av dagene jeg da!

Det skal jeg og, denne kaka må jo være helt himmelsk for sånne sjokolade-elskere som meg!
__________________
Babyboo og Niclas f 03.01.03


Min MOBILBLOGG
Babyboo is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 09:21   #7
Capella
Supermedlem
 
Capellas avatar
 
Ble medlem: Sep 2002
Bosted: Oslo
Meldinger: 1.119
Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.Capella er fantastisk mot andre.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Kaka ER himmelsk!
__________________
ADELEN 07.09.02
Capella is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 09:27   #8
charlie
Seniormedlem
 
charlies avatar
 
Ble medlem: Feb 2003
Bosted: Østlandet
Meldinger: 2.495
charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.charlie har en strålende fremtid.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Har de Oreo's på Ultra!!??
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006
charlie is offline   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 09:34   #9
dBy
Supermedlem
 
dBys avatar
 
Ble medlem: Jun 2004
Meldinger: 577
dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.dBy har mye å være stolt av.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

En tråd verd å ta vare på. Har jo hørt om denne vidundelige kaken i en evighet! Må prøves!
__________________
dBy
Marius aug. '04
& Andrea '07.






dBy is online now   Svar med sitering
Gammel 05-08-2005, 12:16   #10
Nennemor
Æresmedlem
 
Nennemors avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 32.884
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!

Oreokake har stadig vært opp som tema her så denne oppskriftyen blir nok populær!

Jeg ble nesten fristet til å prøve selv.
__________________
Nennemor
Storesøster (f. juli-99) Storebror (f.mars-02) Lillebror (f. oktober -04)

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor is offline   Svar med sitering
Svar

« Forrige diskusjon | Neste diskusjon »
Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)
 
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 18:52.

Annonser:





Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2005 NybaktMamma.com
Sidene driftes av KlemBrandt AS.