Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2007, 23:15   #11
Frøydis
Medlem
 
Frøydiss avatar
 
Ble medlem: Oct 2006
Bosted: Modum
Meldinger: 248
Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.Frøydis er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

grattis!! enda et herlig prosjekt å følge med på =)
__________________
FRØYDIS
Frøydis is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 08:52   #12
c3po
Seniormedlem
 
c3pos avatar
 
Ble medlem: Jan 2004
Bosted: Oslo
Meldinger: 2.228
c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.c3po har en strålende fremtid.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer med byggetråden, J@9ke! Jeg ser at jeg må hente masse inspirasjon fra deg. Vi har også endetomt som heller nedover, og har også tenkt - som deg - å ha inngang "bakfra" med garasje ved siden av.

Hvor stor tomt har du? Du har kjempefin utsikt synes jeg. Og hvor stor grunnflate? Vi har sett litt på BoligPartner sine hus, vi også.
__________________
Hilsen C3PO og februarbarna 2004 og 2006

c3po is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 17:18   #13
Eirin83
Medlem
 
Ble medlem: May 2006
Bosted: Vesterålen
Meldinger: 64
Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.Eirin83 er som en lysfontene.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer med husbyggertråd!
Det blir kjempefint huset, gleder meg til å følge med på dette!
Eirin83 is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 18:32   #14
Clide
Medlem
 
Clides avatar
 
Ble medlem: Jun 2007
Meldinger: 198
Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.Clide er som en lysfontene.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer med byggetråd! Jeg syns dere får flott utsikt jeg.

Gleder meg å følge med!
__________________
2001 2003 2005
Clide is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 19:35   #15
Zoleil
Supermedlem
 
Zoleils avatar
 
Ble medlem: Apr 2004
Meldinger: 1.267
Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.Zoleil har en strålende fremtid.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer med byggetråd, og lykke til framover. Dere har mye gøy å se fram til!
__________________

Zoleil is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 20:37   #16
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Sitat:
Opprinnelig melding av c3po:
Hvor stor tomt har du? Du har kjempefin utsikt synes jeg. Og hvor stor grunnflate? Vi har sett litt på BoligPartner sine hus, vi også.

Tomta vår er 771m2 for å være heilt nøyaktig.
Og grunnflata på huset er vel 85,5 på underetasjen, og 90 på hovedetasjen...

Så det er slett ikke noe stort hus!!
Hadde gjerne tatt imot 100 m2 til jeg, men de kvadratmeterene koster mer enn de smaker gitt!!!
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 21:25   #17
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Tusen takk for så mange hyggelige tilbakemeldinger da.

Tanker om husbygging, og hva vi ønsker, hva vi har lyst til, og økonomi, rente og ja i det heiletatt, det tar en del tid her heime for tiden....hehe

Men det er jo veldig morro da.
Synes det.

Her er en liten liste over ting jeg (foreløbig TROR at jeg) har bestemt meg for på vaskerommet:

*
Dette så jeg i Veronal sin tråd, og det hørtes lurt ut. Og har veldig lyst på slikt på vaskerommet mitt.
*Har 5 meter med vegg på vaskerommet, og kan tenke meg å ha iallefall 2, til 2 1/2 meter av veggen der til kun takhøye langskap, til div sesongklær, lintøy, handuker ol...
*På vaskerommet ønsker jeg ett nedfelt skyllekar, og god benkplass, og over og underskap.Takhøye overskap så klart.
*Trommel og vaskemaskin har jeg lyst å ha i arbeidshøyde, noe ala dette:


*Kommer ikke til å flislegge gulv og vegger på vaskerommet.
Her velger jeg nok belegg på gulv, og "ett eller annet" på veggen.

*Dette er noen av tankene jeg har om vaskerommet, foreløbig!!
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 21:36   #18
Veronal
VIP-Medlem
 
Veronals avatar
 
Ble medlem: Nov 2003
Bosted: Akershus
Meldinger: 6.791
Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratla m/byggetråd!
__________________
[57-44-3]
Veronal is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 21:40   #19
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Og en annen ting jeg har tengt på, det er å ha opp ferdigmalte veggplater over heile huset, untatt bad og vaskerom.
Ja hvorfor ikke lissom...

Det blir enten det eller glassfiberstrie/miljøstrie.
Tenker en lys farge, ikke heilt sikker på hvilken, men noe lyst, som står fint i stil med hvitt listverk og dører.

Fornvegger, og tapeter med spesielle mønster er pent hos andre, men ikke noe jeg ønsker i mitt hjem.

Og i forhold til ferdigmalte veggplater, Boligpartner sier de kan "smekke opp" det for samme prisen som vi har kalkulert tapet og maling med.

Jøss tenker jeg, tenk så mye "drittarbeid" vi sparer oss da, med sparkling, og pussing, og klisj klssj med tapetlkister, tapeter, ditt og datt.
Ingen av oss har noen gang lagt en tapetbit før, så jeg har ikke ølyst at huset skal bli ett "prøve feile" prosjekt heller.......
Og mannen min er borte i flere måneder av gangen, forde han seiler i utenriksfart, så er det ikke så greit å ta lat dette alene heller.....

Da virker det veldig lettvint å si JA til slike plater.
Og jeg synes jo det er pent også da....

Men å ha det over alt blir kanskje veldig alt for mye???

Men når jeg ser på planløsningene i huset så er det ikke sååå mye store veggflater, så det blir mye oppbrutt vegg pga vindu og dører.....

Hmmm, tenke tenke tenke....
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten

Sist redigert av j@9ke den 02-11-2007 kl 21:42.
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 02-11-2007, 22:15   #20
Lissilu
Juniormedlem
 
Lissilus avatar
 
Ble medlem: Oct 2007
Meldinger: 12
Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.Lissilu er som en uslipt juvél.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer med byggetråd
Skal bli spennende å følge med på byggingen framover! Dere ligger et ørlite skritt foran oss dere da, vi har netopp fått pristilbud, og er i tenkeboksen
Lissilu is offline   Svar med sitering
Svar

Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)
 
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 10:17.







Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com