Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Tilbake til jobb/Skole
Brukernavn
Passord
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Svar
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 18-10-2004, 18:01   #1
Tigerguttmamma
Veteranmedlem
 
Tigerguttmammas avatar
 
Ble medlem: Aug 2004
Sted: I et stort hus
Meldinger: 3.394
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Tips til hovedoppgaveskriving?

Er det noen der ute som har noen geniale tips til hvordan jeg skal komme i mål med hovedoppgaven min?
Jeg har emne klart, og problemstillingen er mer eller mindre klar, men jeg mangler å få skrevet ferdig...
Så da trenger jeg tips til hvordan jeg skal få inspirasjon, og hvordan klare det praktisk når man har to barn. (Eldstemann har halv plass i barnehage)
__________________
Tigerguttmamma nå med to tigergutter: født juli 2002 og
Tigerguttmamma er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 18:24   #2
Bokormen
Supermedlem
 
Bokormens avatar
 
Ble medlem: Feb 2004
Sted: Tønsbergområdet
Meldinger: 1.469
Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.Bokormen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Jeg har tilbragt mesteparten av mitt studentliv hjemme med to barn. For å få til det har jeg satt meg selv strenge grenser.

Jeg har sagt at etter barn har lagt seg, mellom 1900-2100, da skal jeg skrive. Da tvinger jeg meg selv til å sette meg ned og gjøre det jeg skal, uansett hvor liten lyst jeg har.

Det har virket bra for meg, og det fine ved det er at jeg slappet mer av ellers, og ikke gikk og gnagde på hva jeg burde ha gjort. Jeg hadde jo satt av en tid til det.

Lykke til.
__________________
Bokormen med to gutter født 2000 og 2002

Bokormen er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 18:35   #3
Scribonia
Medlem
 
Ble medlem: Jan 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 397
Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.Scribonia har mye å være stolt av.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Enig. Bare bestem deg for hvilke dager, ettermiddager eller kvelder du SKAL skrive. Du kan ikke vente på inspirasjon eller motivasjon. Du må bare gjøre det. Og ikke la noe hindre deg. Om så huset flyter så må studietiden være hellig. Ellers går det ikke. Det er sååå lett å finne på noe mer fornuftig som du bare må gjøre først.

Lykke til.
__________________
Klem fra Scribonia og Litjpia.


Scribonia er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 21:32   #4
Tigerguttmamma
Veteranmedlem
 
Tigerguttmammas avatar
 
Ble medlem: Aug 2004
Sted: I et stort hus
Meldinger: 3.394
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Sitat:
Opprinnelig melding av Scribonia:
Det er sååå lett å finne på noe mer fornuftig som du bare må gjøre først.

Du skulle bare visst...

Har mer eller mindre bestemt meg for å sette av faste tider, må bare bli enig med Tigerguttpappa om når de skal være. Han må jo da se etter gutta...
__________________
Tigerguttmamma nå med to tigergutter: født juli 2002 og
Tigerguttmamma er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 21:55   #5
Dragen
Veteranmedlem
 
Dragens avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 3.278
Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Skriv i 15 minutter om gangen. Jeg tuller ikke. Sett en timer på 15 minutter. Så kort tid er det ikke noe problem å motivere seg for å fokusere. Du vil oppdage at du klarer utrolig mye på et fokusert kvarter.

Deretter kan du ta ett kvarter til. Og et til, og så tar du 15 min pause.

Hvis du ikke klarer mer enn 15 min, så husk at det er bedre enn ingenting. Og, hvis du trenger noen til å skryte av deg når du har skrevet, send gjerne en PM.

(Jeg kan skrive over en halv side på 15 min.)
__________________
Dragen, Poden (06/01) og Lillebror (06/03)

Dragen er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 21:58   #6
Tigerguttmamma
Veteranmedlem
 
Tigerguttmammas avatar
 
Ble medlem: Aug 2004
Sted: I et stort hus
Meldinger: 3.394
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Sitat:
Opprinnelig melding av Dragen:
Hvis du ikke klarer mer enn 15 min, så husk at det er bedre enn ingenting. Og, hvis du trenger noen til å skryte av deg når du har skrevet, send gjerne en PM.

Du er nå snill og da.
__________________
Tigerguttmamma nå med to tigergutter: født juli 2002 og
Tigerguttmamma er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 22:03   #7
Dragen
Veteranmedlem
 
Dragens avatar
 
Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 3.278
Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Jeg har baktanker. Jeg skriver nemlig diplomoppgave. Det er omtrent det samme.
__________________
Dragen, Poden (06/01) og Lillebror (06/03)

Dragen er logget av   Svar med sitering
Old 18-10-2004, 22:07   #8
Tigerguttmamma
Veteranmedlem
 
Tigerguttmammas avatar
 
Ble medlem: Aug 2004
Sted: I et stort hus
Meldinger: 3.394
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Da får du sende meg en PM når du føler du trenger litt skryt...
__________________
Tigerguttmamma nå med to tigergutter: født juli 2002 og
Tigerguttmamma er logget av   Svar med sitering
Old 19-10-2004, 00:09   #9
Gremli
Seniormedlem
 
Gremlis avatar
 
Ble medlem: Apr 2003
Sted: Kristiansand
Meldinger: 2.654
Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.Gremli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Godt jobba, dere som klarer å skrive om kvelden! Jeg er også i startfasen på hovedoppgaven, selv om jeg på sett og vis har pause fra mastergraden. håper å starte på den igjen neste høst. Regner med å bruke masse tid på å samle stoff, synes det er vanskelig å gå fra å ta notater til å egne ord.
__________________
~Gremli og lillemann mus~
Defaitisme og mismot er borgerlige holdninger

Gremli er logget av   Svar med sitering
Old 19-10-2004, 14:59   #10
Tigerguttmamma
Veteranmedlem
 
Tigerguttmammas avatar
 
Ble medlem: Aug 2004
Sted: I et stort hus
Meldinger: 3.394
Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tigerguttmamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til hovedoppgaveskriving?

Der sa du det Gremli.
Det er nemlig den siste redigeringa hvor jeg skal skrive notatene mine om til en oppgave jeg sliter med...
Også strever jeg med å kvitte meg med denne vanen (...). Begynte med flere punktum i sms-meldinger, også har det tatt helt av. Nå må jeg virkelig tenke meg om så jeg ikke setter 3 punktum i enden av alle setningene jeg skriver.
__________________
Tigerguttmamma nå med to tigergutter: født juli 2002 og
Tigerguttmamma er logget av   Svar med sitering
Svar


Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp



Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 06:46.

 

Powered by: vBulletin Version 3.0.1,
Copyright ©2000 - 2004, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2004 NybaktMamma.com
Sidene driftes av KlemBrandt AS.
Vilkår for bruk av Møteplassen