Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2007, 21:22   #1
Helenmor
Supermedlem
 
Helenmors avatar
 
Ble medlem: Oct 2005
Bosted: Akershus
Meldinger: 732
Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.
Helenmor's husbyggertråd!!!!

Endelig er det min tur til å starte husbyggertråd. Jeg har venta en stund med å starte den for at det ikke skal gå alt for langt mellom oppdateringene men nå begynner det å skje ting så da setter jeg igang jeg.

Vi kjøpte oss tomt i fjor sommer og skulle egentlig startet med bygging i oktober, men pga problemer med første valgte snekker så ble det utsatt. Siden første husvalget var typehus så måtte vi også finne et nytt hus. Vi fant oss en ny snekker med glimrende referanser. Nå er huset ferdig tegnet og bunnplata blir støpt førstkommende mandag.

Her kommer hustegningene:








også var det plantegninger da





Må innrømme at jeg har litt prestasjonsangst, for jeg har fulgt med på alle de flotte hustrådene her inne.

Må bare legge til at vi skal ha mønekryss men har ikke helt bestemt oss for hvordan enda.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:31   #2
Veronal
VIP-Medlem
 
Veronals avatar
 
Ble medlem: Nov 2003
Bosted: Akershus
Meldinger: 6.790
Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Gratla m/byggetråd!
__________________
[57-44-3]
Veronal is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:34   #3
Lailaras
Seniormedlem
 
Lailarass avatar
 
Ble medlem: Aug 2006
Bosted: Rogaland
Meldinger: 1.657
Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Koselig og stort hus. Alle soverommene blir store og gode. Og det digre, flotte vaskerommet, da. Du må ikke ha prestasjonsangst. Dette blir bra! Gleder meg til å følge husbyggetråden din framover.
__________________
Laila
Storebror -92 Lillesøster -98
Lailaras is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:40   #4
Tanja79
Medlem
 
Ble medlem: Jul 2004
Meldinger: 339
Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.Tanja79 har mye å være stolt av.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Dette ser jo veldig lovende ut! Gleder meg til å følge med her!
Tanja79 is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:35   #5
Helenmor
Supermedlem
 
Helenmors avatar
 
Ble medlem: Oct 2005
Bosted: Akershus
Meldinger: 732
Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Ja vi valgte stoooooort vaskerom for jeg skal ha klesskapene der inn slik at alle hverdagsklær til hele familien befinner seg der. Jeg er nemlig møkk lei av å løpe rundt hele huset med rene klær. Og jeg innbiller meg at det blir veldig deilig med klessjakt fra badet oppe og ned på vaskerommet. Nå håper jeg bare byggeperioden går fort fort fort fort.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:41   #6
*Pacha*
Medlem
 
*Pacha*s avatar
 
Ble medlem: Mar 2007
Meldinger: 58
*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.*Pacha* er som en lysfontene.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Å, så bra planløsningen var! Stort bad, store soverom, og stort vaskerom!
Kjempesmart Og så liker jeg sånne vinduer som dere skal ha veldig godt, de er så koselige.

Lykke til, det blir stas å følge med!
*Pacha* is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:51   #7
Celinemor
Veteranmedlem
 
Celinemors avatar
 
Ble medlem: Jan 2003
Bosted: Vestlandet
Meldinger: 4.650
Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Så gøy det blir å følge med denne Grattis

Bare lurte på en ting, er det ikke toalett i første etasje?
__________________
Mamma til to prinsesser 1997 og 2004
Celinemor is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:40   #8
Lailaras
Seniormedlem
 
Lailarass avatar
 
Ble medlem: Aug 2006
Bosted: Rogaland
Meldinger: 1.657
Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Hvis du skal ha garderobe på vaskerommet ville jeg vurdert sterkt å ha dør inn fra gangen, slitsomt å løpe gjennom stue og kjøkken for å finne seg klær.
__________________
Laila
Storebror -92 Lillesøster -98
Lailaras is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:50   #9
Helenmor
Supermedlem
 
Helenmors avatar
 
Ble medlem: Oct 2005
Bosted: Akershus
Meldinger: 732
Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

De får bare fly rundt halve huset for å finne klær for i gangen skal det være skyvedørsgarderobe inn mot vaskerommet. Det kan nok bli et irritasjonsmoment men hvis det blir for ille så kan man jo vurdere å ha litt klær i en kommode oppe, men da får de bære det opp selv (gutta gjør nok ikke det på en stund enda da men). Foreløpig er det greit for jeg finner frem klær til dem på kvelden etter at de har lagt seg å da er det greit at det er i første etg.

Jeg får kanskje legge inn litt bilder av kjøkkenplanene mine også.







De hyllene som er tegnet inn ved siden av vinduet skal jeg ikke ha.

Kom gjerne med gode forslag.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor is offline   Svar med sitering
Gammel 22-06-2007, 21:53   #10
Helenmor
Supermedlem
 
Helenmors avatar
 
Ble medlem: Oct 2005
Bosted: Akershus
Meldinger: 732
Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.Helenmor er et navn alle kjenner.
Sv: Helenmor's husbyggertråd!!!!

Jo det er en do i hallen.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor is offline   Svar med sitering
Svar

Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)
 
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 06:14.







Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com