Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2007, 23:20   #71
Snorkfrøken
Medlem
 
Ble medlem: Jan 2007
Meldinger: 169
Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.Snorkfrøken er som en lysfontene.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Gratulerer! Høres helt topp ut! Herlig å se hvordan du har gått fra å ha tusen tanker og spørsmål til å bli "cool, calm and collected"!

Regner med det er kjip furutrapp som er standard i boligpartner sine leveranser også. Må dere betale mye for å oppgradere til trapp med eiketrinn? Er den delen av trappen som blir malt også eik, eller er dette furu?
Snorkfrøken is offline   Svar med sitering
Gammel 09-11-2007, 10:06   #72
Smukkline
Veteranmedlem
 
Ble medlem: Aug 2005
Meldinger: 3.034
Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Her må jeg følge med

smukkeline
__________________
Storebror april 1999
Snuppis 14.08.2005
Smukkline is offline   Svar med sitering
Gammel 09-11-2007, 10:09   #73
Februarmamsen
Veteranmedlem
 
Februarmamsens avatar
 
Ble medlem: Oct 2003
Bosted: Østfold
Meldinger: 3.639
Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.
Sv: Vår bggedrøm (",)

kjenner igjen det med å måtte tenke igjennom alt...

blir spennende og se når det tar form. Når begynner dere med bygging? Har dere begynt med graving?
__________________
Februarmamsen & LilleSmurf
Verden er ikke klar for meg enda...
Februarmamsen is offline   Svar med sitering
Gammel 09-11-2007, 20:07   #74
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Sitat:
Opprinnelig melding av Snorkfrøken:
Gratulerer! Høres helt topp ut! Herlig å se hvordan du har gått fra å ha tusen tanker og spørsmål til å bli "cool, calm and collected"!

Regner med det er kjip furutrapp som er standard i boligpartner sine leveranser også. Må dere betale mye for å oppgradere til trapp med eiketrinn? Er den delen av trappen som blir malt også eik, eller er dette furu?
Tuuusen takk....men, så veldig rolig er jeg vel ikke....hehe, ikke under overflaten.... Men det skal veø være slik vel....hehe.



Stryntrappa Fiol med eiketrinn, og hvitt er faktisk standard i det huset vi bygger.... Så det blir jo den, bare med mer profilert gelender, forde jeg liker det klassiske mer enn de som er avbildet her.
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 09-11-2007, 20:20   #75
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Vi sender byggemelding nå i disse dager, og anntar at godkjenning foreligger i løpet av januar.....
-De rir jo ikke samme dagen som de saler de som jobber på kommunehuset heller vettu...hehe.

Så vi antar graving osv blir i slutten av mars begynnelsen på april.

For øvrig har BoligPartner rutine på at de sender oss kopi av ALLE brev de sender ut til diverse ang vårt prosjekt!!
-DET liker jeg.

Så i dag kom det brev i posten, der var kopier av brev BP har sent til:
De som skal grave opp tomta.
De som skal mure grunnmuren.
Flislegger.
Rørlegger.
Elektriker.

Her ber BP om at de forskjelloge aktørene skal ta kontakt med oss for gjennomgang og prisoverlag osv.

Så da er ting i gang....det ruller nå....
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 10-11-2007, 01:07   #76
Februarmamsen
Veteranmedlem
 
Februarmamsens avatar
 
Ble medlem: Oct 2003
Bosted: Østfold
Meldinger: 3.639
Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Spennende... Veldig kjekt med de brevene da.

Har BoligPartner antydet noe om når dere kan flytte inn da?
__________________
Februarmamsen & LilleSmurf
Verden er ikke klar for meg enda...
Februarmamsen is offline   Svar med sitering
Gammel 10-11-2007, 20:07   #77
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Tja, når det gjelder innflytting, så sier BP at alt etter været, så blir det grave-start i mars/april, og at vi er innflyttet innen november/desember.
Han sa han kunne garantere før jul 08....

Men klart, det kommer jo alt ann på hvor mye snø det blir her, og hvor mye tæle det er her............. Er det en mild og fin vinter kan det jo bli byggestart tidligere...
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 15-11-2007, 20:52   #78
j@9ke
Supermedlem
 
j@9kes avatar
 
Ble medlem: Nov 2006
Meldinger: 505
j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.j@9ke er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Ja, på tirsdag var vi på kjøkkenmøte.
Phhu, for en jobb.
Vi brukte 3 timer....
Tegnet og visket, og tegnet igjen.

Tegningene skal sendes Norema og bli tegnet ordentlig og i 3D.
Gleder meg til å få de tegningene, noe som ble forespeilet i begynnelsen av kommende uke......

Men ett par ting forundret meg, sokkelskuffer finnes ikke i Norema sitt sortiment, smuleskuff hadde de ikke hørt om, og "kosteskap" som var grunnere enn 60 cm hadde de heller ikke.....Hmmmm

Nåvel, det skal bli spennende å få prisen, og likedan få pris fra ikea med samme kjøkken"mal".........
Er utrolig spent på den prisforskjellen.

Samtidig kom en ny "problemstilling" opp:
Mørk benkeplate eller trefarget benkeplate.........
Vi har blitt enig om laminat benkelate. Og jeg hadde lissom sett for meg mørk laminatplate, men nå ble jeg usikker.
Forde vi har nå snakket om å ha samme gulvbelegget i både stua, og på kjøkkenet. Og det er lun eikefarget/mønstret belegg.
Og når kjøkkeninnredninga er hvit, veggene lys toscana, gulvet lun eikefarget, da blir det kanskje finest med eik-laminat benkeplate?????????

Ser for meg svart vask. Tror det blir fint, med tanke på at koketoppen jo er svart, (kaffetrakteren vår) Gardinstenger, steinlata runt peisen på kjøkkenet, og stolene til spisestua.....

Noen som synser noe??

FORESTEN: Kan man ha underlimt vask når man har laminatplate? Nei kanskje ikke....
__________________
.....................................
......................................

Lykkelig mamma til solstrålen 05
Vi har funnet VÅRT drømmehus, og bygger med BoligPartner til våren
Vi har signert kontrakten
j@9ke is offline   Svar med sitering
Gammel 15-11-2007, 21:47   #79
Erika
Medlem
 
Erikas avatar
 
Ble medlem: Aug 2006
Bosted: Utenfor Bergen
Meldinger: 484
Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.Erika har mye å være stolt av.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Sitat:
Opprinnelig melding av j@9ke:
Samtidig kom en ny "problemstilling" opp:
Mørk benkeplate eller trefarget benkeplate.........
Vi har blitt enig om laminat benkelate. Og jeg hadde lissom sett for meg mørk laminatplate, men nå ble jeg usikker.
Forde vi har nå snakket om å ha samme gulvbelegget i både stua, og på kjøkkenet. Og det er lun eikefarget/mønstret belegg.
Og når kjøkkeninnredninga er hvit, veggene lys toscana, gulvet lun eikefarget, da blir det kanskje finest med eik-laminat benkeplate?????????

Ser for meg svart vask. Tror det blir fint, med tanke på at koketoppen jo er svart, (kaffetrakteren vår) Gardinstenger, steinlata runt peisen på kjøkkenet, og stolene til spisestua.....

Noen som synser noe??
.


Samme problemstilling her, men etter å ha tenkt meg om, så skal jeg ha svart (steinaktig) benkeplate, da jeg tror synes selve kjøkkeninnredningen ser mer ryddig ut med lyse skap, svarte hvitevarer og brunevarer og svart benkeplate. Har sett dette, og det er kjempestilig.
Erika is offline   Svar med sitering
Gammel 16-11-2007, 00:28   #80
Husmusa
Medlem
 
Husmusas avatar
 
Ble medlem: Sep 2007
Meldinger: 383
Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.Husmusa er fantastisk mot andre.
Sv: Vår bggedrøm (",)

Skal bli spennende å se!
Vi skal ha lysere gulv enn benkeplate og jeg håper virkelig det blir bra Fargene passer hverandre hvertfall og det er viktig.

Smuleskuff kjøper du ekstra med sentralstøvsugeren
__________________
Husmus og hønemor
Huset vårt
Husmusa is offline   Svar med sitering
Svar

Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)
 
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 10:17.







Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com