Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter
Brukernavn
Passord


Svar
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 26-07-2003, 00:15   #1
konsulenten
Veteranmedlem
 
konsulentens avatar
 
Ble medlem: May 2003
Meldinger: 3.689
konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.
Middagsstafett

Hva hadde dere til middag i dag? Den som vil tar med oppskriften.

I dag prøvde vi oss på kylling med grønn curry. Det var bittelitt sterkt, men ikke verre enn at guttene mine på 1,5 og 3 år likte det godt.

1 løk i tynne skiver
1 ss grønn currypasta (ikke spesielt eksotisk - fant i hylla på Meny)
1 liten grønn chili, finhakket (jeg fjernet frøene)
2-3 fedd hvitløk, finhakket (tar gjerne 4, jeg)
1 ts koriander
1 ts spisskummen
4 kyllingfileter i biter
1 boks kokosmelk
Litt salt
Olje til steking
Ris ved siden av

Løken freses i olje i panne 2 min, deretter tilsettes grønn curryplasta som også får frese med 1 min. Kyllingen tilsettes og brunes (ca 3-4 min). Deretter tilsettes hvitløk, chili, koriander og spisskummen. La frese 1 min (rør om slik at ikke hvitløken brenner seg). Tilsett 1 boks kokosmelk og la putre ca 10 min til det tykner litt. Smak til med salt. Serveres med ris.
konsulenten er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 00:32   #2
Teofelia
VIP-Medlem
 
Teofelias avatar
 
Ble medlem: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 5.000
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.
Ooooh! I dag kan også jeg bidra med oppskrift - vi hadde nemlig pølse med brød, og det kan jeg lage!!!
(Jeg er trolig verdens aller, aller, aller verste kokk!!!)

INGREDIENSER:
Pølser
Brød
Sennep
Ketchup
10 liter vann (eller brannteppe)

DETTE GJØR DU:
* Åpne pakken med pølser (bruk gjerne saks eller kniv til dette).
* Ta 2 eller 3 pølser pr. person ut av pakken og legg dem på et fat.
* Grillen! Du har glemt grillen! Gå ut på verandaen og slå den på - ikke på full styrke som sist! Noe i midten blir nok bra. Da går du ikke tom for gass om moren din skulle finne på å ringe før du får lagt på pølsene.
* Åpne en pakke med pølsebrød (saks eller kniv funker på slike poser også). Ta ut like mange brød som du har pølser på tallerkenen.
* Legg pølsene på grillen. Hvis du har grill i to etasjer, kan du legge brødene i 2. etasje.
* Skru grillen på full styrke - da går det fortere.
* Les avisen.
* Hell 10 liter vann på flammene, eller dekk hele grillen med brannteppet.
* Server med sennep og ketchup.
* God apetitt!
__________________
Teofelia og Frøkna juni 2002
Teofelia er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 00:33   #3
FlyAway
VIP-Medlem
 
FlyAways avatar
 
Ble medlem: Mar 2002
Sted: Hellig
Meldinger: 7.484
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.
Orker ikke spise middag når jeg jobber nattevakt jeg..

Finner ikke noe godt tidspunkt det smaker på..

Men sambo har spist pestomarinerte koteletter med brokkoli, nypoteter og rømme til. Så egentlig litt godt ut...

Men her er noe jeg synes er godt, som er kjapt og sunt:

Kok opp nudler, uten krydder.

Del opp grønnsaker du vil ha, i ulike former og str. Vi bruker purre, selleri, gulrot, bønnestengler (for de som tåler paprika er det sikkert topp).

Bruker svine eller kyllingkjøtt, bruner dette lett før jeg har i grønnsakene, steker i olje, bruker soyasaus og hvitløk sammen med dette.

Har til slutt over litt ekstra soyasaus og hvitløk over nudlene, før de has i stekepanna sammen med resten.

Knallgodt, spør du meg. Blir egentlig wok, men wokpanna mi er ødelagt
__________________
Lille babyjenta f. 20.september -05 og Lillegutt f-02

FlyAway er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 00:52   #4
Josefine
Supermedlem
 
Josefines avatar
 
Ble medlem: Aug 2002
Sted: Tyskland (Sunnmøring
Meldinger: 553
Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.Josefine har et ubeskrivelig bra rykte.
Gammaldags hønsefrikassé for late:

* kyllingfilet
* frosen grønsaksblanding
* jevning av 4 dl vatn og 2 ss kveitemjøl
* persille, sitronsaft, salt, fløyte, salt, pepar eller anna som gir den rette smaken.

1) Set over potetene eller risen
2) Lag jevning, smak til slik du likar det
3) Skjær kyllingfileten i passe store bitar
4) Ha kyllingen og grønsakene i jamninga og la det heile småkoke til grønsakene er varme og kjøtet kokt (ca 10 min)

Smakar nesten like godt som hos bestemor!!!
__________________
Josefine
august 2002 september 2004


Josefine er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 00:56   #5
konsulenten
Veteranmedlem
 
konsulentens avatar
 
Ble medlem: May 2003
Meldinger: 3.689
konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.
Sitat:
Opprinnelig melding fra Josefine
Gammaldags hønsefrikassé for late


Genialt, skal testes!
konsulenten er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 21:09   #6
konsulenten
Veteranmedlem
 
konsulentens avatar
 
Ble medlem: May 2003
Meldinger: 3.689
konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.
I dag ble det spaghetti med kjøttboller og tomatsaus, og masse parmesan på toppen

Sist redigert av konsulenten den 27-07-2003 kl 14:05.
konsulenten er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2003, 21:14   #7
Maritha
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sitat:
Opprinnelig melding fra Teofelia
Ooooh! I dag kan også jeg bidra med oppskrift - vi hadde nemlig pølse med brød, og det kan jeg lage!!!
(Jeg er trolig verdens aller, aller, aller verste kokk!!!)

INGREDIENSER:
Pølser
Brød
Sennep
Ketchup
10 liter vann (eller brannteppe)

DETTE GJØR DU:
* Åpne pakken med pølser (bruk gjerne saks eller kniv til dette).
* Ta 2 eller 3 pølser pr. person ut av pakken og legg dem på et fat.
* Grillen! Du har glemt grillen! Gå ut på verandaen og slå den på - ikke på full styrke som sist! Noe i midten blir nok bra. Da går du ikke tom for gass om moren din skulle finne på å ringe før du får lagt på pølsene.
* Åpne en pakke med pølsebrød (saks eller kniv funker på slike poser også). Ta ut like mange brød som du har pølser på tallerkenen.
* Legg pølsene på grillen. Hvis du har grill i to etasjer, kan du legge brødene i 2. etasje.
* Skru grillen på full styrke - da går det fortere.
* Les avisen.
* Hell 10 liter vann på flammene, eller dekk hele grillen med brannteppet.
* Server med sennep og ketchup.
* God apetitt!


  Svar med sitering
Old 28-07-2003, 00:25   #8
konsulenten
Veteranmedlem
 
konsulentens avatar
 
Ble medlem: May 2003
Meldinger: 3.689
konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.
I dag ble det stekt ris.

Kokte 2 dl jasminris. Stekte 3 kyllingfileter, 1 løk, 1 rød paprika, 1 rød chili, 2 fedd hvitløk og 2 vårløk. Hadde i den kokte risen, 3 egg og litt soyasaus. Salt og pepper. Stekte ca 10 min. Hadde i noen ferdigkokte reker til slutt.
konsulenten er logget av   Svar med sitering
Old 30-07-2003, 09:31   #9
pipp
Supermedlem
 
pipps avatar
 
Ble medlem: Mar 2002
Sted: Sarpsborg
Meldinger: 721
pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.pipp har et ubeskrivelig bra rykte.
Vi hadde marokkansk gryte fra Toro med svinekjøtt og jasminris.
Den er veldig god synes vi.

Andreas spiste fiskepinner og potet med grønnsaker selv. Ikke veldig mye inn, men veldig stas.....

Pipp og andreas
pipp er logget av   Svar med sitering
Old 30-07-2003, 21:27   #10
konsulenten
Veteranmedlem
 
konsulentens avatar
 
Ble medlem: May 2003
Meldinger: 3.689
konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.konsulenten har et ubeskrivelig bra rykte.
I dag ble det kjøttboller som vi laget av kvernet mørbrad og karbonadedeig. Tredde på spyd og la på grillen. Hadde fløtegratinerte poteter og tomatsaus til.
konsulenten er logget av   Svar med sitering
Svar


Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Annonser:

Få DIN tekstannonse her!
1 dag - ca 35 NOK
3 dager - ca 65 NOK
7 dager - ca 130 NOK
30 dager - ca 455 NOK
1 USD=ca NOK 6.50
Selvbetjening gir lave priser. De fleste annonser blir godkjent, med mindre de er direkte konkurrerende eller anses som støtende.


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 20:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.7,
Copyright ©2000 - 2005, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2005 NybaktMamma.com
Sidene driftes av KlemBrandt AS.
Vilkår for bruk av Møteplassen