Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 11-01-2007, 19:27   #1
TB
Seniormedlem
 
TBs avatar
 
Ble medlem: Dec 2002
Bosted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1.836
TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.
TB bygger hus!

Nå føler jeg det er på tide å starte en husbyggetråd, siden det nå er mye som skal til for at det IKKE blir noe av planene våre.
(Og dessuten føler jeg meg presset av Veronal )

Vi skal kjøpe deler av gården er oppvokst på. Vi skal kjøpe alle bygninger på gården - tilsammen 5 mål "tomt". Broren til mannen min driver gård lenger inn i bygda, og han skal kjøpe melkekvote og jord.

Søknad om fradeling av tomt ble sendt kommunen i oktober. Det ble da søkt om 13 mål tomt, men dette ble ikke godkjent. Vi har nå fått beskjed om at 5 mål tomt er det makisimale man kan søke om ved en slik fradeling, og det er greit nok.

Vi skal rive bolighuset som står der, og søknad om rivingstillatelse er sendt - og avslått. Huset står i registeret for "gamle hus", men jeg kan skrive under på at huset slett ikke er verneverdig.
Det blir ikke noe problem å få revet det altså, søknaden må bare en snartur innom fylkeskommunen først.

Huset vi skal bygge er et Norgeshus. En litt ombygget versjon av huset Nupen.
2 fulle etasjer, 207,6 kvm bruksareal.

Bilde av et ferdigbygget hus (Vi skal ikke ha disse vinduene):



Plantegninger:
(Tok dem vekk fordi vi har gjort så mange endringer)
__________________
TB er mamma til Simen (Des02) og Guro (Mars05)

Vi bygger hus!

Sist redigert av TB den 17-09-2007 kl 12:50.
TB is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:35   #2
Veronal
VIP-Medlem
 
Veronals avatar
 
Ble medlem: Nov 2003
Bosted: Akershus
Meldinger: 6.790
Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: TB bygger hus!

Velkommen inn i varmen.

__________________
[57-44-3]
Veronal is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:36   #3
Veronal
VIP-Medlem
 
Veronals avatar
 
Ble medlem: Nov 2003
Bosted: Akershus
Meldinger: 6.790
Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.Veronal har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: TB bygger hus!

Hvordan går det med kjøkkenpsykosen?
__________________
[57-44-3]
Veronal is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:47   #4
TB
Seniormedlem
 
TBs avatar
 
Ble medlem: Dec 2002
Bosted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1.836
TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.
Sv: TB bygger hus!

Sitat:
Opprinnelig melding av Veronal:
Hvordan går det med kjøkkenpsykosen?
Ikke så bra.
__________________
TB er mamma til Simen (Des02) og Guro (Mars05)

Vi bygger hus!
TB is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 20:25   #5
Smukkline
Veteranmedlem
 
Ble medlem: Aug 2005
Meldinger: 3.048
Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.Smukkline har en strålende fremtid.
Sv: TB bygger hus!

Her må jeg følge med Nok et spennende husprosjekt.

Smukkeline
__________________
Storebror april 1999
Snuppis 14.08.2005
Smukkline is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:39   #6
Lailaras
Seniormedlem
 
Lailarass avatar
 
Ble medlem: Aug 2006
Bosted: Rogaland
Meldinger: 1.657
Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.
Sv: TB bygger hus!

Så spennende. Hvilke vinduer er det dere skal ha, da?
__________________
Laila
Storebror -92 Lillesøster -98
Lailaras is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:45   #7
TB
Seniormedlem
 
TBs avatar
 
Ble medlem: Dec 2002
Bosted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1.836
TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.
Sv: TB bygger hus!

Sitat:
Opprinnelig melding av Lailaras:
Så spennende. Hvilke vinduer er det dere skal ha, da?
De største vinduene er de samme, men de mindre vinduene er litt annerledes. Vi skal ha de vinduene som er tegnet fra opprinnelsen av på dette huset. Fasadetegningene er litt utydelige (og jeg har kladdet med korrekturlakk ), men du ser det kanskje der.
__________________
TB er mamma til Simen (Des02) og Guro (Mars05)

Vi bygger hus!
TB is offline   Svar med sitering
Gammel 11-01-2007, 19:40   #8
TB
Seniormedlem
 
TBs avatar
 
Ble medlem: Dec 2002
Bosted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1.836
TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.
Sv: TB bygger hus!

Innvendig kommer det til å bli ferdigmalte Huntonit-plater. Egghvit.
Uprofilerte egghvite lister.
Flis i yttergang og vaskerom, samt på gulv og vegger på begge badene.
Eikeparkett i resten av huset.

Vi skal ha vannbåren varme. Sannsynligvis blir det jord-varme, altså vi graver ned kollektorslanger i jorda.

Trappa vi skal ha er den samme som flere andre her inne skal ha: Eiketrinn, eik håndløper, hvite vanger og stålspiler. Vi skal ha repos.

Jeg har ikke bestemt oss ( ) for kjøkken enda, men det blir et IKEA-kjøkken. Jeg var der i går og forelsket meg fullstendig i RØD ABSTRAKT. Men jeg vet ikke om jeg er tøff nok til å velge det.... Vi får se.

Dessuten advarer jeg dere om at jeg kommer til å spørre dere kjøkkeneksperter om å tegne kjøkkenet for meg. Jeg er helt talentløs på sånt. :innrømmer:
__________________
TB er mamma til Simen (Des02) og Guro (Mars05)

Vi bygger hus!
TB is offline   Svar med sitering
Gammel 08-02-2007, 18:21   #9
Ludens
Medlem
 
Ble medlem: May 2005
Meldinger: 335
Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.Ludens har mye å være stolt av.
Sv: TB bygger hus!

Sitat:
Opprinnelig melding av TB:


Jeg har ikke bestemt oss ( ) for kjøkken enda, men det blir et IKEA-kjøkken. Jeg var der i går og forelsket meg fullstendig i RØD ABSTRAKT. Men jeg vet ikke om jeg er tøff nok til å velge det.... Vi får se.


Vi har Rød abstrakt kjøkken, anger ikke! Vi er ikke veldig "utagerende"/trend settere. Blir du lei om noen år, kan du jo kjøpe nye dører.
Vi får så mye skryt av kjøkkenet. Det vil sikkert dere også få, dersom dere velger det røde, og blir stolt
__________________
Ludens is offline   Svar med sitering
Gammel 08-02-2007, 21:01   #10
TB
Seniormedlem
 
TBs avatar
 
Ble medlem: Dec 2002
Bosted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 1.836
TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.TB har mye å være stolt av.
Sv: TB bygger hus!

Sitat:
Opprinnelig melding av Ludens:
Vi har Rød abstrakt kjøkken, anger ikke! Vi er ikke veldig "utagerende"/trend settere. Blir du lei om noen år, kan du jo kjøpe nye dører.
Vi får så mye skryt av kjøkkenet. Det vil sikkert dere også få, dersom dere velger det røde, og blir stolt
Å, nå fikk jeg enda mer lyst på det!
Har du lagt ut bilder av ditt kjøkken noe sted her? :leter:
__________________
TB er mamma til Simen (Des02) og Guro (Mars05)

Vi bygger hus!
TB is offline   Svar med sitering
Svar

Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)
 
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 06:13.







Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com