Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2007, 13:11   #1
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
~**Mimmi-familien bygger hus**~

Må jo ha en husbygger-tråd her inne også.

Først en liten presentasjon av oss. Mannen min er snekker og jeg jobber som sykepleier. Vi har vært sammen i 11 år nå, gift i ett av dem og vi har fått to flotte barn sammen( juli 2004 og juli 2007).Vi bor i Møre og Romsdal.
Veien frem til å endelig å få bygge huset vårt har vært lang. Mye styr og ståk med kommunen (i 2 år!), gjorde at vi måtte gi opp drømmetomta vår. Men vi fant heldigvis en annen tomt vi falt for. En runde med Husbanken hadde vi også. De nektet oss lån, fordi vi ikke fikk til livsløpsstandard oppe i 1. etasje. Men vi fikk omgjort huset til en lavenergibolig i stedet, og da fikk vi endelig innvilget lånet. Blink Hus sier vi er de første heromkring til å få dekt boligen med 80% gjennom Husbanken.

Først hustegninger (tomta er på et mål):

Garasje i huset, med en trappeoppgang midt i.









Sokkelleilighet (76kvm):


1. etasje:


2. etasje:
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be

Sist redigert av *Mimmi* den 10-09-2007 kl 13:37.
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 13:17   #2
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685