Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Brukernavn
Passord

Svar  
 
Diskusjonverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2007, 13:11   #1
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
~**Mimmi-familien bygger hus**~

Må jo ha en husbygger-tråd her inne også.

Først en liten presentasjon av oss. Mannen min er snekker og jeg jobber som sykepleier. Vi har vært sammen i 11 år nå, gift i ett av dem og vi har fått to flotte barn sammen( juli 2004 og juli 2007).Vi bor i Møre og Romsdal.
Veien frem til å endelig å få bygge huset vårt har vært lang. Mye styr og ståk med kommunen (i 2 år!), gjorde at vi måtte gi opp drømmetomta vår. Men vi fant heldigvis en annen tomt vi falt for. En runde med Husbanken hadde vi også. De nektet oss lån, fordi vi ikke fikk til livsløpsstandard oppe i 1. etasje. Men vi fikk omgjort huset til en lavenergibolig i stedet, og da fikk vi endelig innvilget lånet. Blink Hus sier vi er de første heromkring til å få dekt boligen med 80% gjennom Husbanken.

Først hustegninger (tomta er på et mål):

Garasje i huset, med en trappeoppgang midt i.









Sokkelleilighet (76kvm):


1. etasje:


2. etasje:
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be

Sist redigert av *Mimmi* den 10-09-2007 kl 13:37.
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 13:17   #2
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Her er kjøkkenet (Milano fra JKE):



Kjøkkentegninger:











Jeg skal forandre litt på det da.
- vasken og søppelskapet vil jeg ha under vinduet til venstre (på første bildet), fordi jeg syns det er praktisk ved siden av kokeplatene. Flytter derfor opppvaskmaskina under vinduet til hø. på første bildet.
- har ikke integrert kjøleskap i innredningen, fordi vi vil ha et side-by-side med isbitmaskin. Kjøleskapet skal stå ved døra til vaskerommet. Skal flytte skjenken lenger mot pipa.

Dere er hjertelig velkommen til å komme med tips til hvordan kjøkkenløsningen bør se ut altså!
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 13:29   #3
trøndermor
Supermedlem
 
trøndermors avatar
 
Ble medlem: Jul 2006
Bosted: Trondheim
Meldinger: 585
trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.trøndermor har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Ser kjempeflott ut,her skal jeg nok følge med!Knallfint kjøkken
__________________




trøndermor is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 13:33   #4
sofus
Medlem
 
sofuss avatar
 
Ble medlem: Jun 2007
Bosted: Oslo
Meldinger: 351
sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.sofus er et navn alle kjenner.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

*abbonere*
__________________
Frøydis Harald Sverre
2002 2004 2007
sofus is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 13:59   #5
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Tidligere bilder. Vi begynte med tomta i september 2006 og mannen min har gjort alt selv, utenom veggene til huset som kom ferdig.



Utsikt må man ha




Det grusomme betong-arbeidet.. Ser med gru tilbake på det, fordi været var så dårlig i de mnd`ene vi holdt på..




Begynnelsen av mars i år. Veggene kom på plass:






Slutten av mars så det slik ut:


Støp av gulv oppe. Her er og svoger i full vigør. Storebror var rimelig fortvilt over at vi skulle ha "gjørme" på gulvet i det nye huset vårt..








Etter støp oppe. (Står på kjøkkenet og ser mot stua).

__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be

Sist redigert av *Mimmi* den 10-09-2007 kl 14:07.
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 14:01   #6
Lailaras
Seniormedlem
 
Lailarass avatar
 
Ble medlem: Aug 2006
Bosted: Rogaland
Meldinger: 1.658
Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.Lailaras har en strålende fremtid.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Her blir det spennende å følge med. Flott kjøkken.
__________________
Laila
Storebror -92 Lillesøster -98
Lailaras is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 14:11   #7
Februarmamsen
Veteranmedlem
 
Februarmamsens avatar
 
Ble medlem: Oct 2003
Bosted: Østfold
Meldinger: 3.640
Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.Februarmamsen har en strålende fremtid.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Så spennende...

Kjøkkenet så veldig fint ut

lykke til
__________________
Februarmamsen & LilleSmurf
Verden er ikke klar for meg enda...
Februarmamsen is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 14:13   #8
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Bilder fra i sommer:

Sokkelen:

Soverom 1/kontor




Bilde tatt mot stua.



Soverom 2 sokkel

Badet


Et lite hopp opp i 2.etasje. Her ser vi Will`s rom til hø. og babyens rom til ve.


Bilde tatt fra rommet til Will.


A står i loftsstua


Will og jeg står på badgulvet, soverommet vårt like ved.
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 14:16   #9
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

Beg. av september:

'Føler vi har hatt stoor fremgang oppi huset de siste dagene.

Onsdag, torsdag og fredag sparkla, pussa og grunna jeg veggene i soverommet og gjesterommet i sokkelen. i dag har jeg og mamma lagt strie på de samme rommene. I morgen blir de ferdigmalte, og da mangler bare laminatet og listene på de rommene.

Soverommet blir lyseblått (Risør), med en fondvegg i lysebrunt (Marrakesh). Gjesterom i lys lime-farge (Filippa), med en fondvegg i samme brunfarge som soverommet.

Pappa flisla gulvet på badet i sokkelen i dag, så i morgen får vi lagt baderoms- og takplatene.

Stua mangler lister og gulv. Valgte en farge som heter Sand, med en fondvegg i brunt/plomme (Solid heter den).

Mandag legger pappa flisene i gangen. Vi valgte grå fliser. Fargen på veggene der ble Lys Antikk. Ville ha veggene ganske lyse, for det er ikke vinduer der.

Og i slutten av neste uke så begnner vi vel å sette opp kjøkkenet.

Fargene kan dere se inne på Jotun. Gå inn på fargekolleksjoner
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Gammel 10-09-2007, 14:18   #10
*Mimmi*
Seniormedlem
 
*Mimmi*s avatar
 
Ble medlem: Jul 2004
Bosted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2.685
*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.*Mimmi* har mye å være stolt av.
Sv: ~**Mimmi-familien bygger hus**~

De siste bildene


Gulvet er ferdiglagt og kjøkkenet satt opp (mangler benkeplata som kommer i dag). Neste er bad-platene (Fibo-Trespo)og taket der.

Soverom



Gjesterom


Stue



Kjøkken, uten benkeplate.


Lille-gangen. Gjesterom inn til hø.

__________________
__________________
William Oleander, 29. juli 2004
Zara Martine, 11. juli 2007.
Min kåk-to-be
*Mimmi* is offline   Svar med sitering
Svar

Antall aktive brukere som ser denne diskusjonen: 4 (3 medlemmer og 1 gjester)
Den heldige mammaen, Nemo
Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp


Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 11:02.







Powered by: vBulletin Version 3.5.2,
Copyright ©2000 - 2007, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com